Klachten

 


Onze Klantenservice en Klachtenregeling

Wij staan voor u klaar

Bij Tandartspraktijk op Urk doen wij er alles aan om u de beste tandheelkundige zorg te bieden. Wij vinden het belangrijk om goed contact met u te onderhouden. Mocht het een keer voorkomen dat u denkt dat wij u onjuist of onzorgvuldig hebben geïnformeerd of behandeld, dan vragen wij u dit eerst persoonlijk met ons te bespreken. Wij hechten veel waarde aan het horen van uw zorgen, zodat wij samen tot een oplossing kunnen komen. Vaak helpt uitleg over de reden van een behandeling om onduidelijkheden op te lossen.

Belangrijk: Wij vertrouwen erop dat we gezamenlijk een oplossing kunnen vinden. Heeft u vragen? Neem dan contact met ons op via onze contactgegevens.


Informatiepunt

Heeft u meer informatie nodig over tandheelkunde of specifieke behandelingen? Dan kunt u terecht op www.allesoverhetgebit.nl voor uitgebreide uitleg. Daarnaast kunt u telefonisch advies inwinnen bij het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP) op 0900 202 5012. Beide bronnen bieden onafhankelijke informatie en zijn opgericht door onze beroepsorganisatie, de KNMT.


Klachtenregeling

Indien we gezamenlijk niet tot een bevredigende oplossing komen, kunt u gebruik maken van de KNMT-klachtenregeling, waar wij bij zijn aangesloten. Deze regeling voldoet aan de eisen die de Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector stelt. De regeling is kosteloos en biedt de volgende mogelijkheden:

1. Bemiddeling

Onder leiding van twee deskundigen van de Regionale Bemiddelingsraad wordt gezocht naar een oplossing die door beide partijen wordt geaccepteerd. Als de bemiddeling slaagt, wordt de uitkomst schriftelijk vastgelegd en is de klacht afgehandeld.

2. Formele Klachtbehandeling

Wanneer bemiddeling niet mogelijk is of niet slaagt, kunt u de KNMT vragen om uw klacht te behandelen via de Centrale Klachtencommissie. U en uw tandarts worden dan uitgenodigd voor een hoorzitting, waarna de commissie een uitspraak doet.

  • Aanbevelingen: Als nodig, kan de Centrale Klachtencommissie een aanbeveling doen om de kwaliteit van zorg, praktijkorganisatie of voorlichting van de tandarts te verbeteren.
  • Let op: De Centrale Klachtencommissie kan geen schadevergoeding opleggen, maar richt zich op verbetering van de zorgkwaliteit.

Contactgegevens

Tandartspraktijk op Urk
Het Ruim 4, 8322 AL Urk
Telefoon: 0527 – 683660
Email: info@tandartspraktijkopurk.nl